در مراسم معرفی آقای رحیمی، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین متوسل گزارشی از کارهای انجام شده در سه ماهه گذشته ارائه کرد و گفت: در طی این مدت که مسئولیت سرپرستی امور مجتمع پس از اتمام مدت زمان مدیریت مدیر قبلی را بر عهده داشته ام، بررسی وضعیت نیروی انسانی و راهکارهای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات و نیروهای موجود در دستور کار بنیاد قرار داشته است..
وی افزود، بر همین اساس و با ملاحظه سه دوره مدیریتی گذشته مجتمع، کارهای انجام شده، ظرفیت استفاده شده و تعداد میهمانانی که در هر دوره پذیرش شده اند، ساختاری برای ساماندهی نیروی انسانی پیشنهاد شد. در مرحله بعد با تلفیق نظرات همکاران شاغل در مجتمع و ساختار پیشنهادی، ساختار نهایی تهیه و به تصویب هیأت مدیره محترم بنیاد رسید و برای اجرا ابلاغ گردید.
متوسل اضافه کرد: براساس این ساختار، در صورت افزایش ظرفیت پذیرش میهمانان، برای اجرای برخی از امور از خدمات بخش خصوصی و یا نیروهای پاره وقت و خرید خدمت استفاده خواهد شد.
ایشان افزود: از دیگر امتیازات ساختار ابلاغی آن است که اداره مجتمع به صورت اداری دیده نشده بلکه کاملاً اجرایی است. به این معنا که مدیران مجموعه فقط نقش هدایت و نظارت و دستور دادن ندارند بلکه در مواقع لزوم همه افراد در خدمت مهمانان و مراجعین خواهند بود.
حجت الاسلام والمسلمین متوسل یکی دیگر از کارهای انجام شده را رایزنی برای انتخاب مدیر مجموعه برشمرد و گفت: در انتخاب مدیر به دنبال گزینه ای بودیم که با شرایط کاری مجتمع سازگارتر باشد. فردی شناخته شده، فرهنگی، دارای سابقه اجرایی در زمینه خدمت به زایران در حج و عمره و عتبات، تمام وقت و دارای فراغت کافی برای خدمت رسانی به میهمانان از جمله شرایط مد نظر بود. به عبارت دیگر فردی که هم توان مندی اجرایی و هم صلاحیت های اخلاقی را دارا باشد تا با همکاری دوستان و مجموعه حاضر، روند رو به رشد و پیشرفت را برای مجتمع به همراه داشته باشد.
در ادامه مراسم آقای رحیمی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی ایران و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها)، اظهار داشت: اعتقاد دارم همه ما در مجتمع در قالب یک خانواده هستیم و اوج افتخار ما خدمتگزاری به زائرین حضرت است. ایشان خدمت محترمانه، تعظیم و تکریم زائر، همکاری و داشتن تعصب کاری و تلاش برای فراهم نمودن آسایش و آرامش میهمانان را از مهم ترین اصول اولیه برنامه های خود دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا کیفیت ارائه خدمات در مجموعه را افزایش دهیم و ارتقاء کیفی مجموعه دغدغه همه کارکنان باشد.